אם אינכם מצליחים לצפות במסר לחצו כאן   \ נרשם חדש? יש לאשר הצגת תמונות במייל
logo_-_____
c82652760c5b...
ניוזלטר: 271  קדושים - מהי אמונה תפלה?
בס"ד

שלום ידידים יקרים,
הנה חג הפסח הסתיים. חג היציאה לחירות.

קהילת "הסולם" שהתה במגדל העמק. חגגנו יחד את ליל הסדר ברוב עם. עשינו מאמץ ליציאת מצרים פנימית בתוכנו ועשינו מאמץ לשמוח בכל מצב כי המצב לא קובע. מה שקובע הוא ההתייחסות. ההתייחסות שלנו נכון שתהיה צורנית ולא מצבית.

כעת אנו בעיצומה של ספירת העומר. מכשירים עצמנו לייצר רציפות בנפשנו. לא לתת לפרטים לקבוע, לחבר את כל הפרטים לכלל רצוף גדול שיאפשר לנו לקבל את התורה יחד, כאיש אחד.

הארועים הקרובים בבית מדרשנו הם:
ביום ראשון , ראש חודש אייר, בשעה 19:15 תערך בבית מדרשנו סעודת ראש חודש. נשמח מאד לראותכם בינינו.

בקרוב מאד יתחיל "קורס התבוננות" . הקורס יתקיים בע"ה בימי ראשון. הקורס נותן לנו, בעשרה שיעורים, דרך יהודית לבניית מרחב נפשי של התייחסות. הקורס מועבר על ידי הרב אדם סיני שליט"א.
רבים כבר למדו קורס זה והתגובות הן מאד נלהבות. זוהי דרך לאמץ הסתכלות רוחנית מובנית ואמיתית על החיים. הרשמו מהר.
לפרטים על הארועים- קרן – 050-314-1111

בנוסף יש פעילויות גם בחו"ל...
נפתחת קבוצה חדשה למעוניינים הנמצאים באיזור ברוקלין והסביבה, בה ניתן ללמוד יחד עם חברים נוספים את כתבי ״בעל הסולם״, הרב״ש והרב אדם סיני ולהכיר ידידים חדשים המעוניינים בלימוד חכמת הקבלה.
לפרטים: ניר - 917 453 7960   Nb1509@gmail.com 

בהמשך, שני פוסטים של הרב אדם סיני על מהי אמונה תפלה וטיפ זוגי כיצד לבנות את היחד. קריאה מועילה !

אנו מאחלים לכם ולכל עם ישראל שבת שלום וחודש טוב ומבורך!

מכאן אנו מתפללים לשלומם של כל חיילי צה"ל באשר הם. הקב"ה ישמור ויציל אותם מכל צרה וצוקה ומכל נגע ומחלה, ויחזקם ברוחם ובגופם, וישלח ברכה והצלחה בכל מעשי ידיהם. בשורות טובות אמן!


 
8ec37aa8dc63...
הפוסט השבועי של הרב אדם סיני שליט"א
אביב האמונה

אביב הגיע ואתו בשורת פריחת האדם מתוך קרקע ליבו. ההתרעננות מהכינוס החורפי בתוך הנפש מפנה את מקומה ללבלובה של האמונה, הנובעת מראשון לחודשי השנה. מבקשת הנפש לארוג את מרחביה בנס הגלוי של היציאה מהעבדות לחומריות, מהנפשיות הארצית, מהסופיות הבלתי נסבלת של הקיום הזמני והמקומי. מבקשת היא להראות את יופי האמונה הססגונית בשלל צבעיה, שכולם נובעים ממקור אחד - מהאמונה בבורא עולם.

השחרור מהספקות המתמידות בתפיסת הטבע הכובל מאפשרות להיתמך באמונה אמתית, להיתמך בבורא עולם ולעזוב את האמונות התפלות ואת הספקות המייבשות כל קרקע נפשית פורייה.


מהי אמונה?

אמונה היא ודאי ראשוני שאי אפשר בלעדיו, שמתחיל את הכול, כולל את הכול ונמצא בכול. רבים בזבזו דפים רבים בניסיון לבאר מהי אמונה, ודברים חשובים ודאי נכתבו אודותיה. אך אם נרצה לצמצמה להגדרה קולעת, זוהי ההגדרה. 
מה טומנת הגדרה זו בחובה? מציאות הבורא כוודאי היא האמונה שמייצג אברהם אבינו, היא שמתחילה את היהדות, היא היציאה מהעבודה הזרה. אמונה יכולה להיות לכאורה בכל דבר. כפי הידוע, ישנן אמונות תפלות. לא כל אמונה היא אמונה נכונה.


מהי אמונה תפלה?

אמונה בעיקרה היא מעל הידיעה. אמונה שאינה מסתמכת על הוודאי הראשוני, היא אמונה תפלה. זוהי בדיקתנו הראשונה את האמונה. אי אפשר לאדם שלא להאמין, שהרי כל התחלת מחשבה או תפיסה, מחויבת להניח אמונה כל שהיא - בחושים, בהיגיון, בפסל, באדם מסוים, באקסיומה כזו או אחרת וכו' - אך ללא אמונה אי אפשר כלל.

אמונה בעיקרה היא מעל ההיגיון, אך יכולה להיות גם מתחתיו. היגיון מניח בהכרח שיש אמונה, שהרי ההיגיון הוא הדרך להביא את הספק אל הוודאי. ההיגיון הוא הדרך, שהיעד שלה, או המוצא שלה, הוא הוודאי. אמונה שהיא חסרת היגיון בבסיסה, דהיינו שאינה נובעת מהוודאי האמיתי או אינה יוצאת ממנו, היא אמונה תפלה.

אמונת היהודי היא אמונה בוודאי ראשוני, שהוא הבורא יתברך. אי אפשר בלעדיו, היות ואי אפשר בלי ודאי. מעצם הגדרתו כסיבה ראשונית, אין מוקדם לו, וכתוצאה מכך הוא מתחיל הכול וכן כולל את הכול - שכן כל חלקי הבריאה הם פרטים הנובעים ממנו בהיותו כלל. על כן הוא גם כולל את הכול. הוא אף נמצא בכל ששום דבר לא יכול להתקיים בלעדיו.



כל אמונה שאינה עומדת בקריטריונים אלו היא כאמור אמונה תפלה, אלא אם כן היא מקושרת בדרך לוגית לאמונה זו הראשונית. דהיינו, כל אמונה שאינה נגזרת מהאמונה הראשונית כפי הגדרתה כאן - היא אמונה תפלה. אם לפשט זאת עוד יותר: כל אמונה שאינה מסתמכת באופן לוגי רציף על האמונה בבורא יתברך בהיותו הוודאי הראשוני - היא אמונה תפלה.

עתה ברור מדוע היציאה ממצרים, קו ימין ואברהם אבינו, שהנחיל לאנושות את האמונה בבורא עולם - הם עניין אחד. כמו כן ברור מדוע קניית האמונה היא המחויבת להיות התחלת הכול, וכן מדוע אברהם אבינו הוא האב הראשון. 
מי שאינו מאמין אינו יהודי. אפשר גם לומר - כל יהודי הוא מאמין, גם אם עדיין לא גילה זאת. על כל אחד מאתנו להשריש ידיעה זו בתוכו. ההתייחסות מעבר לדברים הנראים לעין נותנת לאדם בינה יציבה. המקרים אינם משפיעים על אווירת נפשו של מי שיש לו בינה יציבה.

אחת מאבני הבניין של הבינה היציבה היא התייחסות לכך שבכל יהודי קיים צד אמונה הקושר אותו לבורא, ונקודה זו היא ההופכת אותנו לאחים. כולנו יצאנו ממצרים, קיבלנו יחד את התורה והיא חקוקה בנפשנו.

אנו אחים, נרצה בכך או לא. יש לנו ערבות הדדית ואהבה טבעית, ואף שאין הדבר נראה כן תמיד דרך כל המקרים, אין בכך לערער את בעל הבינה היציבה. 
ובכן, יהודי יקר, נותר לך רק לבחור בבינה זו כצעד ראשון לקראת הטמעתה בנפשך.

אביב הגיע ועמו פריחת האמונה בכל ססגוניותה, אך יחד עם זאת ביציבותה הנצחית.

באמונת אמת
הרב אדם סיני​​
_____0
טיפ זוגי שבועי על אדני חכמת האמת- מאת הרב אדם סיני
יציאת מצרים זוגית

יציאת מצרים של הזוגיות מתחילה בהבנת עבודת הפרך של הזוגיות.
העבדות מתבטאת בכך שהאדם עובד בתוך הזוגיות כמצרי, דהיינו שכל מה שמעניין אותו היא הנאתו הפרטית.

שאל את עצמך יהודי יקר: האם הזוגיות באה לענג אותי באופן אישי, לגרום לסיפוק העצמי שלי?

אם כן דע לך שאתה במצרים.

יציאת מצרים היא ההסכמה להפסיק להיות משועבד לתענוג הפרטי בזוגיות. לצורך כך צריך לוותר על הגאווה. לוותר על הניפוח העצמי המתבטא ב"אני צודק". "רק אני יודע". "הרצון שלי הוא החשוב" וכו'...

כאשר יוצאים ממצרים, כאשר מוותרים על הגאווה בזוגיות, אז מתחילים לפתח הקשבה נדיבה, מפסיקים לשמוע רק את עצמינו. מגלים עולמות נפלאים בבן או בבת הזוג ובעיקר ביחד.

יציאת מצרים הזוגית היא התחלת הגאולה של הנפרדות בתוך הזוגיות. זמן מאתגר זה מהווה הזדמנות לזוגיות הבונה את היחד.

אמונה בבחינת משה רבינו היא שצריכה להנחות את הזוגיות. משה הוציא את בני ישראל ממצרים בשם א-ה-י-ה, שם התקווה. התקווה והאמונה ביחד אמתי ואוהב היא הדרך לעבודה בזוגיות. לא צריך לחכות עד שמרגישים אוהבים כדי לצאת ממצרים.

כאשר אוהבים אזי ההנאה עצומה וגדולה יותר מכל אהבה פרטית ואנוכית. 
לא משנה כמה הכאוס גדול הוא.

עתה זו הזדמנות לכל זוג באשר הוא לצאת ממצרים ואני הקטן מאחל לכל הזוגות בעם ישראל גאולת הזוגיות ובע"ה לאהבה שלמה.

הרב אדם סיני
יועץ זוגי ואישי בשיטת "המרחבים המשותפים"
פרטים : קרן - 0503141111
משפט השבוע:
 


"בהסתכלות על כל התהליך בשלמות, אף השלילה חיובית היא"

עמ' 248
12631415_123...
 ציטוט נבחר:


כל מהלך בעולמות, מצד הנברא, מתחיל בגילוי השלילה ולאחר מכן גילוי החיוב, שהוא תכלית הפעולה.
 
כך גם בצמצום א'. הצמצום נתפס בטעות כדבר שלילי, כהסתלקות האור. כאמור, הסתלקות האור היא רק השלילה, המכינה את החיוב, שהוא היתר דבקות, אהבת הבורא.
 
במילים יותר מובנות ניתן לומר, שהאדם בחר לקבל מתוך אהבה ולא מתוך אנוכיות. בתוך כלים דהשפעה ולא בתוך כלים דקבלה.
 
היות ותכלית השלילה היא החיוב, על כן בהסתכלות על כל התהליך בשלמות, אף השלילה חיובית היא. שהרי כל פרט כפוף לכלל בו הוא נמצא. השלילה היא פרט בתוך הכלל, שהוא השלמות.
 
בהסתכלות פרטית, רק על הסתלקות האור, הפעולה היא שלילית. הסתכלות זו היא דרך הפרט ולא דרך הכלל.
 
איך להתייחס לשלילה בחיים?
 
מהמובא לעיל, ניתן להשליך הבנה על כל השלילה במציאות, שכולה חיובית, בתנאי שהיא במסגרת השלם.
 
אם נדע לייחס כל פעולה, אף אם היא חלקית, לשלם, נהיה שלמים. יוצא מכך, שעיקר הבעיה שלנו, היא בהסתכלות חלקית. משימתנו היא לשפר את צורת ההסתכלות ולא את המציאות. עלינו לראות כל פרט רק ביחס לכלל. כל חלק מהפזל ביחס לפזל הכללי.
 
כאשר אני לוקח את ידי אחורה, כדי להטיל את הכידון קדימה, גם פעולת לקיחת היד אחורה, היא חיובית.
עמ' 247

 
 
שבת שלום לכל עם ישראל!

 
המומלצים:
tumblr_nrqbk...
חברים כותבים: פניני החכמה- הירא את דבר ה' - מעבדי פרעה
12440703_100...
חברים כותבים: "קדשים תהיו". האם מספרים לנו זאת, או שמא מצווים אותנו בזה?
tumblr_nrqbk...
הדף היומי בזוהר הקדוש: פרשה חדשה - פרשת בשלח
12440703_100...
יזכור- יום הזיכרון לשואה - מעט על כבוד האדמור מפיאסצנה זצוק"ל
_____0
d25f5fc9-5a1...
d25f5fc9-5a1...