אם אינכם מצליחים לצפות במסר לחצו כאן  | נרשם חדש? יש לאשר הצגת תמונות במייל
join_(1)_1
🔥הכנה ל"ג בעומר - חג הפנימיות🔥
join_(1)_1
שלום ידידים יקרים,

ל"ג בעומר, יום פטירתו של רבי שמעון בר יוחאי זצוק"ל.

רבי שמעון, בעל ספר הזוהר, הנחיל לנו סודות רבים בחיבורו, ופתח את ספר השמים לכל דורש ה'. דרך ספר הזוהר ניתן ללמוד מהי באמת דרך ה' וכיצד יש להלך בה באופן אמיתי. 

רבינו הקדוש, בעל הסולם זצ"ל, כתב פירוש לספר הזוהר, "פירוש הסולם" כשמו כן הוא, ההופך את ספר הזוהר לנגיש יותר עבורנו. פירושו מביא את חכמת האמת הנסתרת לפתחו של יהודי הרוצה להתעמק להבין ולהשיג. 

ספר הזוהר הקדוש הוא צוואתו של רשב"י. אם אנו רוצים להלך בדרכיו, עלינו ללמוד את ספר הזוהר במסירות נפש.

בבית מדרשנו, אנו לומדים כבר מספר שנים דף היומי בספר הזוהר הקדוש עם פירושו של בעל הסולם, כבר סיימנו חצי מהמסלול.

בכל יום, מלמד כבוד הרב שני שיעורים בספר הזוהר הקדוש, אחד למתקדמים ואחד למתחילים.

אנו מזמינים אתכם להצטרף ולהיות שותפים ללימוד זה. האמינו שלא בכדי רצה רשב"י בעל הסולם וכל גדולי ישראל, שנלמד את פנימיות התורה ונפיץ אותה במסירות, כי לימוד זה הוא המפתח לגאולה.

ויתרה מזאת, לימוד הזוהר הוא ממש פיקוח נפש גדול בדורנו, בהיות הפנימיות היא האוויר והחמצן לנשמתנו.

הבאנו בעלון ציטוטים נבחרים, את דברי הרב על ל"ג בעומר, תכנים, פנינים, קליפים, קורסים ועוד מובאות רבות בנושא חשוב זה.

כמו כן מומלץ מאוד לקרוא את "מאמר לסיום הזוהר" מאמר קדוש זה נכתב בסיום כתיבת ספר הזוהר ע"י בעל הסולם.

מידי יום יש שיעור השקפה ושיעור מתקדמים, כל אחד יכול להצטרף כפי כוחו, אין זה משנה מאיפה מתחילים, הצטרפו איפה שאתם.

כמו כן כל השיעורים על כל הזוהר עד עכשיו נמצאים באתר הזוהר היומי.

כל מצטרף תורם את חלקו לקיום צוואת גאולה מופלאה זו.
השיעורים עולים לאתר לאפליקציה ליוטיוב לפייסבוק לווצאפ ועוד..

אנו מאחלים לכם ולנו שנמשיך להפיץ את פנימיות התורה בעולם, שנלמד ונדאג לאחינו עם ישראל שילמדו כולם את הפנימיות כי היא תחילת גאולתנו, והרפואה לנפשנו.

ובע"ה נעשה ונצליח, ויתקיים בנו מה שאמר רבי שמעון בר יוחאי:
 
"בהאי חיבורא דילך דאיהו ספר הזוהר יפקון ביה מן גלותא ברחמי"


בברכת חג פנימיות שמח ומאיר, בית מדרש הסולם.


 
join_(1)_1
join_(1)_1
ל"ג בעומר - חג הפנימיות

השמחה
ראוי, שהשמחה הגדולה בל״ג בעומר, תנבע מהידיעה שיש שורש בעם ישראל, שהוא רשב״י. שורש זה הוא המאפשר לנו את החיים האמיתיים של רציפות הנשמה, את הגילוי האמיתי של הטבת הבורא יתברך. ההיצמדות לרשב״י היא המאפשרת את ביטול המוות, הנובע מהנפרדות שהתגלתה בחוסר הכבוד שנהגו תלמידי ר׳ עקיבא זה בזה.

אין הגדלות של הפרטים קובעת את החיות, אלא דווקא החיבור והיכולת לייצר הרמוניה ביניהם, היא המאפשרת את החיות וביטול המוות.

מצב ההסתרה הוא מצב של חשכה - של גלות. בהיות האדם בהסתרה, אין הוא רואה את גדלות הבורא יתברך וכל כולו טמון בהסתכלות של פרטיותו, של צד המחלק שבו. החלוקה היא גם שלו עצמו מהכלל וגם של הכלל מהבורא יתברך. במצב זה אין האדם יכול להיות בשמחה.

הנקודה החיצונית היא המחלקת, הפנימית היא המאחדת.

כל אחד ודאי חווה לא פעם את הצורך באהבה. כל אחד מאתנו מכיר את התחושה של הרגש הפנימי העמוק, שאינו מצוי ביד או ברגל, אפילו לא בלב, אלא בפנימיותו של כל אחד מאתנו - בנשמתו, בנקודה שבלב הצריכה להתפתח לנשמה.



חיצוניות התורה לעומת פנימיות התורה
גילויו של ספר הזוהר הוא התיקון העצום והגדול שהביא רשב"י לעולם. ספר זה הוא הבסיס לגילוי של פנימיות התורה לעם ישראל ולעולם כולו. הוא הבא לגאול אותנו מהמוות, המצוי בהסתרה של מצב הגלות. ומי כרבנו ״בעל הסולם״ נאמן להיות ממשיך דרכו, בגלותו את כל צפונות הזוהר ב״פירוש הסולם״, לכל המחפשים את הדרך העולה בית אל.

כל המפריעים ביודעין או שלא ביודעין להתגלות חכמת הקבלה והזוהר בעולם, מעכבים הם את הגאולה וגורמים לעניות וחרב וביזה.



אחריות אישית
יכולים היינו לצעוק למפריעים ההם בראש חוצות, ״עוכרי ישראל, עוכרי הגאולה״, אך דרך הפנימיות היא להפנות את האחריות לעצמנו. אנו המתיימרים לרצות להתעסק בפנימיות התורה, צריכים לשאול את עצמנו, ״האם עשינו די? האם אנו שליחים נאמנים לאותה פנימיות? האם יכולים הללו להסתכל עלינו ולהתקנא במידותינו, או שמא אנו הם אלו המתרשלים בתפקידנו ואיננו מייצגים כראוי את פנימיות התורה?״

ובכן חברים יקרים, כל מי שקרא דברים אלו עליו מונחת המלאכה, על צווארו מונחת החרב, חרבה של כלל ישראל. מבקשת חרב זו את אכילת עץ החרובים - תיקון העולמות החרבים, עם מים חיים, שהם מי התורה.

מסוגלים אנו לכך, ובלבד שנגביר את עבודתנו הפנימית והחיצונית באהבת חברים ובאהבת ישראל, כי זו העבודה היא למעלה מכל ומעל הכל.


ונזמר לעצמנו את מילות השיר של ה״נעם אלימלך״ עם ניגון חסידי:
״אדרבא, אדרבא תן בליבנו,
שנראה, שנראה כל אחד,
מעלת, מעלת חברנו,
ולא, ולא חסרונם״.


"ואהבת לרעך כמוך אני ה'", זה כלל גדול בתורה.
הרב אדם סיני

 
{פוסט הרב משנים קודמות}
join_(1)_1
join_(1)_1
join_(1)_1
join_(1)_1
join_(1)_1
join_(1)_1
join_(1)_1
join_(1)_1
join_(1)_1
🔥לכבוד רשב"י הקדוש - זוהר היומי עד לנייד🔥
join_(1)_1
join_(1)_1
join_(1)_1
join_(1)_1
join_(1)_1
join_(1)_1
join_(1)_1
join_(1)_1
:חשיבות לימוד הזוהר הקדוש 
בעל הסולם הקדמת פי חכם:
והנך רואה חיוב המוחלט, המוטל על כל ישראל, יהיה מי שיהיה, לעסוק בפנימיות התורה ובסודותיה, שלא תושלם באדם כוונת הבריאה זולתה. ולסבה זו אנו מתגלגלים, דור יוצא ודור בא, עד דורינו זה שהוא השארית של הנשמות, שעדיין לא נשלמה עליהן כוונת הבריאה, מפני שלא זכו להשיג בדורות שעברו עליהן את סודות התורה, כנ"ל בזוהר, וע"כ אמרו בזוהר "עתידין רזי תורה וסודותיה שיתגלו לעקבתא דמשיחא", שזהו ברור לכל מבין, מחמת שהמה תהיינה משלימות הכונה בבריאה, דעל כן תזכינה לביאת המשיח, וא"כ על כרחך שיגולו ביניהן סודות התורה באתגליא, דבלאו הכי נמנע התיקון, כי תתחייבנה עוד בגלגול 

זוהר בהעלותך:
"אוי לאלו הרשעים האומרים שהתורה אינה יותר מספור בלבד, והם מסתכלים בלבוש ולא יותר, אשרי הם המסתכלים בתורה כראוי. יין אינו יושב אלא בכד, כך התורה אינה יושבת אלא בלבוש זה. וע"כ לא צריכים להסתכל אלא במה שיש תחת הלבוש. וע"כ כל אלו הדברים וכל אלו הספורים הם לבוש."

הקדמה לפנים מאירות ומסבירות:
ת ה) ובזה תבין מש"כ בזוהר דבחבורא דא יפקון בני ישראל מגלותא, וכן עוד בהרבה מקומות, שאך ורק  בהתפשטות חכמת הקבלה ברוב עם, נזכה לגאולה השלמה, וכן אמרו ז"ל המאור שבה מחזירו למוטב, ודקדקו זה בכונה גדולה להורותינו דרק המאור שבתוכיותה, כתפוחי זהב במשכיות כסף בה צרור זו הסגולה, להחזיר האדם למוטב, דהן היחיד והן האומה, לא ישלימו הכונה, שעליה נבראו, זולת בהשגת פנימיות התורה וסודותיה

הרב אברהם יצחק הכהן קוק, אדר היקר, עמ' קמד':
"השאלות הרוחניות הגדולות שהיו נפתרות רק לגדולים ומצוינים, מחויבות הן להיפתר עכשיו בדרגות שונות לכלל העם."

רבי ישראל בעל שם טוב, מאירות עינים, פרשת ראה:
"על אחת כמה וכמה שיש לנו לרדוף בכל לב ובכל נפש ובכל מאד אחר חכמת האמונה, הוא חכמת דרך הקבלה, שהוא דרך האמת."

הרב יוסף חיים מבגדאד – הבן איש חי, ספר דעת ותבונה:
"ישמע השומע ויבין המשכיל את אשר חכמים הגידו ואשר הזהירו והודיעו לכל איש ישראל לגשת אל הקודש בעסק סודות התורה ונסתריה, עץ חיים היא למחזיקים בה."

הרמח"ל אדיר במרום:
"תניא אמר ר’ שמעון לחבריא עד אימת נתיב בקיימא דחד סמכא"
מן התיקונים הגדולים שנתקנו בעולם היה ספר הזוהר, כאשר נאמר שבחיו בכמה מקומות ממנו עצמו, כי הוא לגאולה הוכן, ולהצמיח קרן ישועה לבית ישראל. ויתבאר בו דבר זה בכמה מקומות ברעיא מהימנא, ובתיקונים כמה וכמה פעמים. וגם פה בפרשת נשא (קכ"ד ב): "ובגין דעתידין ישראל למטעם מאילנא דחיי דאיהו האי ספר הזוהר, יפקון ביה מן גלותא ברחמי" (ובגלל שעתידים ישראל לטעום מעץ החיים שהוא ספר הזוהר הזה, ייצאו בזכותו מהגלות ברחמים)

הרב יהודה אשלג – בעל הסולם, "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", אות לו':
"אי אפשר שכל כלל ישראל יבואו לטהרה, זולת על ידי לימוד הקבלה, שהיא הדרך הקלה ביותר, המספיקה גם לקטני הדעת, מה שאין כן בדרך העסק בתורת הנגלה בלבד, אי אפשר לזכות על ידה, זולת ליחידי סגולה, ועל ידי יגיעה רבה, אבל לא למרבית העם."

הרב חיים ויטאל – הרח"ו, מבוא לשער ההקדמות:
"הרי מבואר בפירוש אף בדברי התנאים, שאין האדם יוצא ידי חובתו לגמרי, בעסק המקרא והמשנה והאגדה והתלמוד בלבד, אלא הוא מחויב לעסוק בכל יכלתו בסתרי תורה."

רבי ישעיה בן אברהם הלוי הורוביץ – השל"ה הקדוש, מאמר ראשון דף ל':
"…הוא סוד לימוד חכמת הקבלה אשר מחכימת פתי ומי שלא ראה אור החכמה זו לא ראה מאורות מימיו… וכל הפורש ממנה פורש מהחיים הנצחיים הרוחניים."

הרב שלום שרעבי – הרש"ש, אור הרש"ש, עמ' 159:
"יודע אני שבזכות ספר הזוהר הקדוש וכתבי הקבלה שיתפשטו בעולם יֵצא עם ישראל לחירות, ובלימוד זה תלויה גאולתנו."

הגאון רבי אליהו מוילנה – הגר"א, אבן שלמה חלק יא' ג':
עיקר הגאולה תלויה בלימוד הקבלה."

הרב יצחק אייזיק יהודה יחיאל סאפרין מקומרנה, מתוך הסכמתו לספר באר אברהם:
"ואמר האר"י, שכל מה שבא בדברי חז"ל עונש על המגלה סודות, זה היה בזמניהם, אבל כעת שמחה וחדוה לפני השם יתברך לעסוק כל אחד בסודות התורה. בשווקים וברחובות אבקשה את שאהבה נפשי וללמוד בה להאיר על נפשו הארה נפלאה מאור אין סוף, חיות אלוהות, אור נערב בהתגלות אלהות."

הרב יוסף בן שלמה מפוז'ין, הוספות בנין יוסף:
וכן אמר הגאון הצדיק רבי שלמה בלוך ז"ל משם רבו החפץ חיים ז"ל, שעל לימוד ספר הזוהר אין שום הגבלה. והיה החפץ חיים מעורר לכולם שילמדו כל שבת את הזוהר של אותה פרשה ואפילו לבחורים."

הרב אברהם אזולאי, הקדמת ספר "אור החמה":
"ומצאתי כתוב מה שנגזר למעלה שלא יתעסקו בחכמת האמת בגלוי, היה לזמן קצוב עד תשלום שנת ה´ אלפים ר"נ (1490), ומשם ואילך יקרא "דרא בתראה" (דור אחרון) והותרה הגזירה, והרשות נתונה להתעסק בספר הזוהר ומשנת ה' אלפים ג' מאות ליצירה (1540) מן המובחר שיתעסקו ברבים, גדולים וקטנים."

"תיקוני הזוהר", תיקון ל':
"אוי לאלו שלא רוצים ללמוד את הזוהר, מפני שהם מביאים לעולם עוני, מלחמות ואסונות."

הרב חיים דוד יוסף אזולאי – החיד"א, מורה באצבע, אות מד':
"לימוד ספר הזוהר מרומם על כל לימוד אחר."

האדמור מזדיטשוב: "אי אפשר להיטהר ולהתקדש בדורות האחרונים כלום בלעדי חכמת הזהר והקבלה."

המקובל רבי יהודה צבי ברנדווין זצ"ל: "והנה ידוע כי הגורם לכל היסורים הנוראים של עניות וחרב ביזה והרג ר"ל הוא מפאת חוסר השתדלות בלימוד חכמת הקבלה."

הקדמת חיים ויטאל זיע"א על שער ההקדמות:
עמ' י"א טור א': "כי בלי ספק בהיותם עוסקים בפשטיה ובסיפוריה לבדם היא לובשת בגדי אלמנותה ושק הושת כסותה וכל האומות יאמרו לישראל מה דודך מדוד, מה תורתכם מתורתנו, הלא גם תורתכם סיפורים בהבלי העולם

אין עלבון תורה גדול מזה, ולכן אוי להם לבריות מעלבונה של תורה."

1) עמ' י' טור ב':
"ובלי ספק כי העוסקים בתלמוד בבלי בלבד, מגששים כעורים קיר בלבושי התורה, ואין להם עיניים רואות ברזי התורה הנסתרים בו."

הקדמה לספר הזוהר:
ע) ומלאה הארץ דעה את ה' וגו' הרוח הזה נסתלק לו והלך, ואינו מאיר בעולם. וי לון מאן דגרמין דיזיל ליה מן עלמא, ולא יתוב לעלמא, דאילין אינון דעבדי לאורייתא יבשה, ולא בעאן לאשתדלא בחכמה דקבלה. אוי להם לאותם אנשים  הגורמים, שרוחו של משיח יסתלק וילך לו מהעולם, ולא יוכל לשוב לעולם, שהמה, הם העושים את התורה ליבשה, כלומר, בלי משהו לחלוחית של שכל ודעת, כי מצטמצמים רק בחלק המעשי של התורה. ואינם רוצים להשתדל ולהבין בחכמת הקבלה, לידע ולהשכיל בסודות התורה וטעמי מצוה. ווי לון דגרמין עניותא וחרבא וביזה והרג ואבדן בעלמא. אוי להם, שהם גורמים במעשיהם הללו, שיהיו עניות וחרב וחמס וביזה והריגות והשמדות בעולם. עכ"ל.
join_(1)_1
join_(1)_1
join_(1)_1
join_(1)_1
join_(1)_1
join_(1)_1
join_(1)_1
join_(1)_1
join_(1)_1
join_(1)_1
join_(1)_1
join_(1)_1
join_(1)_1
join_(1)_1
join_(1)_1
join_(1)_1

חג פנימיות שמח!